Lite om mig själv

Jag tror inte att jag har berättat om mig själv för er läsare, så jag tänkte göra det nu eftersom att jag inte har så mycket för mig för stunden:)

Nå, jag är Emelie går sista året på gymnasiet där jag läsar omvårdnad. Var tänkt ifrån början att jag skulle bli sjuksköterska, men efter en tid så insåg jag att varför ska jag lägga ner 3 extra år på att plugga till något som ändå kommer ge mig dålig lön och dåliga arbetstider? Så ne, det försvann även fast jag mer än gärna skulle jobba inom sjukvården ifall det var bra lön + tider. Nu är jag inne på att bli Hud&Spaterapeut :) Vi får se om man hinner ändra sig igen.
Jag är tillsammans och bor tillsammans med min underbara pojkvän, vi har snart varit ihop i 2 underbara år. Jag har världens bästa föräldrar (skilda)och världens sötaste syskon.

Jag är en planerare och planerar precis allting jag ska göra, helst långt i förväg. Det är sällan jag gör saker impulsivt. Jag får lätt skuldkänslor om jag äter onyttig mat eller godis, även fast det är gott. Med andra ord helt onödigt, varför ska man hela tiden tänka på vikt osv? Kan man inte bara äta det man vill och göra vad man vill utan att man ska skaffa sig en massa skuldkänslor? Jag är som jag är och jag är lite knasig. Det kan cirkulera mycket konstigheter i mitt huvud.

Jag älskar att titta på människor, kläder, sminkningar... Ja ni förstår. Jag kan bara sätta mig och faschineras av hur mycket olika stilar det finns, själv har jag väl inte en så rolig och utmärkande stil kanske, jag klär mig i det jag trivs i och det jag själv tycker är snyggt.
Jag ÄLSKAR jag att handla. Tror inte att det finns något roligare, haha. Så när pengarna rullar in så är det oftast till kläder och smink de går. Fast jag måste erkänna att det är mycket roligare att ge bort saker än att köpa till sig själv:)

Jag älskar musik, det passar liksom in alla stunder. Vad man än är på för humör så finns liksom musiken alltid där. Jag spelade i band tidigare där jag var gitarrist. Men vi la av efter ett tag och jag körde acustiskt på egen hand. Tyvärr har det lagt sig lite eftersom att gitarren jag har hela tiden blir ostämd, lite trött på att behöva stämma den varje gång man vill spela något.

Jag älskar film, på topp ligger Beck, Wallander och Stiegs filmatiserade böcker "Män som hatar kvinnor" och "Flickan som lekte med elden" För örvrigt är det skräck och komedi som platsar. Och finns det något mysigare än att bädda ner sig i soffan med en filt, sin underbara pojkvän, ett lass godis och slå på en film? NEJ! (glömde doftljusen, jag är väldigt mycket för sånt som luktar gott yummi)

Jag trivs mega bra på häst ryggen, ridit i herrans många år men med mycket uppehåll emellan så en del är bort glömt tyvärr. Men jag är på G att lära in allt igen! :D

Ska klura på om jag hittar något mer om mig själv, annars skriv o fråga! :D

Kram Emmy

1 kommentar:

  1. Nu gick de att lämna en kommentar :D

    ja äter mycket för att de är svårt at låta bli när man är med någon som heter rosie :o

    SvaraRadera

Gör mig glad - lämna en kommentar ♥