Sjukling :(


Efter 5v. praktik så kändes det nästan uppenbart att jag skulle dra på mig någon skit, så igår var jag deppig i hela kroppen, kände mig öm och nedstämd. Så vaknade jag i morse av att det sved i min hals, rann ur min näsa och av att huvudet dunkade. Det är aldrig någon kul upplevelse :( Så jag låg och velade i 45 minuter om jag skulle gå till praktiken eller inte, jag övervägde till att inte gå till praktiken. Är ju inte så jätte smart att gå hem till redan sjuka / skadade personer och dra på de ännu mera skit. Så jag ringde och sjukanmälde mig.

Sov i någon timme och sedan åt vi lite frukost då började det även kännas i öronen, att något ligger och trycker på inuti typ, svårt att förklara :P Aja, så kan det gå. Jag antar att det inte blir någon praktik i morgon heller utan det blir väl att att åka dit och hämta mina tofflor och bädda ner sig igen så att jag orkar jobba i helgen.

Slutsats av sista APU:n toppen! Plocka stygn är skti kul, ta PK prover är skit kul, linda ben är skit kul, pyssla med sår är skit kul. = Bästa praktiken hittills!

4 kommentarer:

  1. Det behöver du inte vara! Jag mår fint. Snart får jag svar på EKG testet, då får vi se om dom ska fortsätta höja medicinerna :)Annars försöker jag hitta sommarjobb, inte det lättaste :)

    Du skulle passa väldigt bra som sjuksköterska, Emelie! Men du skulle passa väldigt bra som spa-terapeut också :) Men känns som att du hör hämma i sjukvårds miljön :)

    SvaraRadera
  2. Nej det får jag inte, dom anställer inte vanliga undersköterskor, då måste man plugga till barnsköterska :P

    SvaraRadera
  3. På särskolan? dom har nog sommarlov då ;)

    SvaraRadera

Gör mig glad - lämna en kommentar ♥