fy fan vad jag är bra! :D


Ja då har man äntligen tagit sig igenom skoltiden och firat studenten, var en underbar dag med underbart väder! Såhär såg min dag ut:

Först gick jag upp vid 4:00 för att göra mig i ordning med håret, sminket m.m. vid halv 7-7:00 så kom ett härligt gäng tjejer och vi drack champagne och åt god frukost innan vi fick skjuts till skolan. Väl i skolan blev det fotografering, efter fotograferingen var det samling i matsalen för lite sång, kycklingsallad och tack tal. Sen blev det in i aulan för utdelning av stipendier, studentsången m.m. sen gick vi till klassrummet och fikade lite och fick våra betyg innan vi fick rusa till korridoren för att bli utropade till skolgården, man möttes av ett tjockt vimmel av människor och plakat, det kändes som en omöjlighet att hitta till mina nära men så såg jag det urläckra plakatet format som en elgitarr och jag hittade genast dit. Snabba kramar och presenter från mamma, pappa, farmor, farfar, syster, bröderna, älsklingen och hans släkt innan vi gick mot flaket. Där fick man stå en stund och vifta med flaggan innan vi begav oss mot stan gapande och skrikandes. Riktigt roligt men efter ett tag gav fötterna upp och det blev mest bara jobbigt, haha.
Framme på stan så kom mamma, älsklingen och syster för att hämta mig och vi åkte till pappa (en timme senare än väntat) där jag fick ett glas champagne direkt när jag kom in iprincip, sen blev det god mat och present öppning tillsammans med mamma, pappa, syster, bröderna, älsklingen, famror, farfar, Viktoria, Ingergerd & Bengt.
Sen fick vi stressa iväg hem där gänget satt och väntade. Blev bål, musik och mycket skratt innan vi begav oss mot Frimis där vi splittrades ganska fort. Träffade många gammla kompisar och stötte även på Pim, Johan och Milla mfl. som vi tillbringade kvällen/natten med. Blev mycket dans, snack och dricka.
Vid ett var jag helt slut så vi gick till hålet i väggen och åt lite tillsammans med ett glatt sällskap innan vi begav oss hemåt och somande gott.
Förutom ett par värkande fötter och en tidigt trött Emmy så var min studenten helt perfekt och ett minne för livet! :)

På lördagen vaknade man upp i hyffsad tid och tillbringade dagen i morgonrocken. Lite senare på kvällen var det dags att korka upp igen och vi åkte till Möller tillsammans med Pim, Johan, Platevik, Kil, Jimmy mfl. där spelades det biljard och lite Wii. Jag och Pim hade iallafall en grymt rolig kväll med många skratt ;)

Igår blev det att doppa fötterna i Johans kalla pool och äta nötter. Mednas grabbarna spelade lite spel sen så tittade jag och Pim ut lite resor tills nästa sommar, längtar nå grymt.

Idag blev det först träning och sedan picknick med Pim, Johan, bejb, Nemo och Jimmy. Vi åt grillad kyckling, potatissallad och baugette på ett mysigt ställe bredvid Väringen. Yummi. Sen blev det en runda in i skogen där vi spanade efter djur, vi stannade till och när jag gick med Nemo så betedde han sig jätte knepigt, det var då jag hittade ett dött vildsvin, doften var hemsk. usch. Sen blev det skogsrally hem, lite film och nu har vi precis fått i oss lite té så ska snart krypa till kojs.

I morgon blir det kvällsjobb :)

Här kommer lite bilder, fler kommer när jag lägger in de på datorn.








1 kommentar:

Gör mig glad - lämna en kommentar ♥