Ge mig en frisör - NU!


Något jag är i väldigt stort behov av just nu är en frisör. Mitt hår är grymt slitet efter alla blonderingar jag har gjort plus att en del av mitt hår har fått vara med om att färgast från blondt till mörkbrunt tillbaka till blondt, aj aj inte bra. Så att så fort lönen kommer så ska jag boka in en klipp och färgtid, denna gång ska jag lägga in slingor i mörkare nyanser. Har ni några bra tips på hur man håller håret från att lätt bli slitet? Jag använder shampoo & balsam efter varje dusch, samt elvital hårinpackning som man inte sköljer ur. Kanske borde köpa en riktig inpackning plus silkesdroppar?

3 kommentarer:

  1. Hejhej!

    Tack och kul att du tittade in. Ha en trevlig kväll :)

    SvaraRadera
  2. Trevligt att du hittat till min blogg och gillar den! :)

    Jag har varit i din sits, blekt, färgat mörkt o blekt igen... flera ggr om! Så jag tog till rakapparaten. ;) haha!
    Men en sak - tvätta inte håret med schampoo varje dag! Det sliter också på håret, tvätta var tredje eller var fjärde dag. Jag vet, låter skitäckligt eller hur? Men jättemånga gör det tydligen. Du kan duscha håret varje dag, och massera hårbotten så det inte blir flåttigt. Svinborstar är jättebra för att fördela detta "flått" i hela håret, som är som en naturlig inpackning. Om du behöver balsam, använd det efter att du duschat, ta typ en klick lika stor som en ärta och krama in i hårtopparna! :) Prova i alla fall, eller strunta i det. ;) Vilket som!

    Om inte annat kan du be din frisör om råd!

    Lycka till!!

    SvaraRadera
  3. (det finns även "torrschampoo" på sprayburk som man kan spraya lite intill hårbotten för en torrare look ifall de skulle se lite flottigt ut... det gäller att håret ska vänja sig vid att inte få schampoo varje dag ocskå!)

    :)

    SvaraRadera

Gör mig glad - lämna en kommentar ♥