Feel Good - Be Good


Medans jag sitter och väntar på att Idol ska börja så kan jag slänga in ett litet inlägg.
Men först tänkte jag ställa lite frågor till er, ingeting ni behöver svara på men kanske reflektera kring.

* Är utseendet viktigt för dig?
* Är vikt, längd mm. viktigt för dig?
* Är du nöjd med din kropp?
* Är du rädd att sticka ut?
* Om du fick chansen att ändra någonting med dig själv eller din kropp, vad skulle det då vara?
Tänk efter en gång till, vem är det du försöker vara?

Jag klandrar inte någon, men jag tror att de flesta har någonting som de inte är nöjda med. Jag har en hel del, men när jag läser en massa blaska om vikt hit och dit så blir jag bara trött och ställer mig frågan, Varför allt detta besvär? Varför inte bara må bra och vara stolt över sig själv och sin kropp? Alla är unika och det ska vi vara stolta över. Kommer vi någonsin att bli övertygade om detta eller ska media få fortsätta köra över oss?

Föreläsningen var intressant och handlade lite grand om hur det gått från ett samhälle där man som person känt sig säker men dock inte haft så många valmöjligheter eftersom att allting var förutbestämt, såsom att mannen har jobb, att man ska vara mamma pappa barn, mannen stod högre än kvinnan m.m. till ett samhälle med väldigt mycket valmöjligheter, man får jobba som vad man vill, man får vara tillsammans med både män och kvinnor, man får klä sig som man vill och tycka vad man vill. Detta har skapat ett väldigt osäkert folk och det är därav som vi börjat söka bekräftelse hela tiden, man vill synas och vara någon. Samtidigt är man rädd att göra någonting dumt vilket även kan få människor att dra sig undan, det är så vårat samhälle ser ut idag på ett ungefär.

Jätte intressant att lyssna på faktiskt, har både lyssnat och läst mycket om det här med att man hela tiden ska prestera och se bra ut. Man har ju vetat om det hela tiden men att få läsa och lyssna på andra som berättar om det ger en slags bekräftelse och man känner lite lugn i själen på något vis att man inte är ensam om att tycka så som man själv gör.

Tror att min självinsikt kommer att lyftas mycket efter denna utbildning :)
Men glöm inte Feel Good - Be Good.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Gör mig glad - lämna en kommentar ♥