Fredags mys och annat kul

Hej på er!

Idag har jag lyssnat på en jätte intressant föreläsning om vad forskning säger om meditation (konsentrativ & mindfulness) så fick vi även på 2 stycken medidtations övningar. Mycket intressant och jag som annars är väldigt skeptisk mot att man kan ändra sitt beteende, tänkande och till och med "bota" sina sjukdomar genom meditation börjar faktiskt bli ganska övertygad om att det faktiskt går.

Sen jag kom hem så har jag ätit, jag gjorde lax, potatis & sås enligt mitt egna lilla recept nämnligen:

* 4 lax filéer.
* 4 potatisar.
* Gräddfil.
* Dill.
* Olja.
* Salt & Peppar.

Först delade jag potatisarna i klyftor, några med skal och några utan, sen hällde jag på en massa olja över dem och strödde över salt och skjuts in i ugnen på ca. 175 grader. Efter ca. 15-20 min så började jag på med laxen, lite smör i pannan och la i dem. När jag vänt på de några gånger så strödde jag över salt och peppar på båda sidorna och när laxen fått en fin färg så stängde jag av spisen och blandade snabbt ihop kallsåsen som bestod av gräddfil plus lite dill i. Smaskens kan jag säga!

Sen tog jag och bejb oss en sväng in till Frövi för att köpa nötter, mumsigt. Ångrar dock att jag inte köpte med mig någon avokado :(

Iallafall så blir det lite party ikväll, bejb ska ut med sina jobbarkompisar och jag ska ut med mina kompisar så runt åtta ska vi väl ses och ha roligt kvällen ut :) Det är inte varje dag jag går ut och jag måste erkänna att jag inte går ut för att jag inte dras till det speciellt mycket. Det är kul ibland som tex nu, sist jag var ute var på studenten så ja det är långt mellan gångerna. Men så skulle Johan ut och då tänkte jag att jag kan bjuda lite på mig själv också haha. Men jag tror att man tappar intresset för utgång lite grand när man är i ett förhållande, så känner jag iallafall, och inget illa med det :) . Så ligger det till! Så jag ska väl göra mig i ordning när jag känner mig redo för det.

Ha en riktigt trevlig fredag allesammans!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Gör mig glad - lämna en kommentar ♥