Min dag som kock


Hej på er!

Oj vilken dag, nu ska jag försöka få med allt här på bloggen också.

Först av allt så blev det en tidig uppstigning och en åktur till Hyttan där vi bytte om till kockläder och begav oss ner till köket där det var dags för lagning av en spa-buffé, jag och resten av min grupp fick i uppgift att göra lime-dragon marinerad lax, grekiska nötfärsbiffar, tomatsås och grön bönpesto. Det gick toppen bra och lammfärsbiffarna var ju så underbart goda! Resten av grupperna gjorde bla. sallader, bröd, rotfruktsgratäng m.m. och till sist en "smal" pannacotta som var gjort på yoghurt och kesella misstänker jag och toppad med hallon. Sen dukades allt fram i en stor buffé och så fick våra gäster som är lärare i Grythyttan börja innan vi högg in och mums vad gott det var! Helt underbart. Absolut någonting jag kommer ta del av i sommar :)

Sen blev det hemfärd vid 15.00 och när jag väl kom hem satte jag mig i solen och försökte plugga lite anatomi, sen bjöd min underbara mig på kladdkaka med gammaldags vaniljglass och bär. Smarrigt värre!

Så kort och gott kan man säga att jag ätit mig igenom dagen haha.

Och nu är jag ledig i lite mer än en vecka, woho! Glad påsk på er alla :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Gör mig glad - lämna en kommentar ♥