Såhär kommer min höst i Grythyttan att se ut













Kursen som jag kommer att läsa i höst heter Hälsofrämjande levnadsvanor ur ett kinesiskts perspektiv.Så jag letade upp den på oru.se och såhär kommer min höst att se ut: 

- Delkurs 1: Mindfulness

Där kommer vi att få lära oss mindfulnesstekniker som stressreduceringsmetod och hälsofrämjande levnadsvanor, utövandets hälsoeffekter och dess betydelse för eller utveckling av rkesprofessionen.
- Delkurs 2: Kinesiska spa-traditioner
De kinesiska spa-traditionerna och hur yoga, qigong, tai chi, massage, ansiktsbehandling och kroppsskrubb kan utövas såväl inom Kina som i Sverige för att främja hälsan.
- Delkurs 3: Den kinesiska måltiden
Den kinesiska måltiden ur flera perspektiv; kulturen, kokkonsten, servering, hantverket och dess gestaltning. Hur svensk mat kan tillagas utifrån den kinesiska hälsoteorin och sinnenas betydelse för helhetsintrycket, hälsan och spa-upplevelsen.
- Delkurs 4: Hälsofrämjande praktik
Planering och utformning av en spa-arena samt genomförande och utvärdering av praktiska spa aktiviteter. Besök av en extern spa och hälsoanläggning för att möjliggöra kritisk granskning av en aktivitet ur ett stressreducerings perspektiv.

Spännande? Ja! Det är alltid kul att lära sig någonting nytt och detta har fått mig taggad inför hösten, det ska bli kul att få lära sig lite mer kring det kinesiska perspektivet och lära sig lite behandlingar utifrån deras sed, har bla. hört att vi ska få lära oss shiatsu, thai massage, energimassage och lite annat smått och gott så det ska bli kul. Jag är väldigt sugen på att lägga all tid åt min egen spa-verksamhet just nu men det är alltid bra att ha någonting under fötterna som man kan lära sig mer kring, så jag bara tackar och tar emot för en intressant höst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Gör mig glad - lämna en kommentar ♥