Hemma i höstiga Sverige

God morgon :)

Vad konstigt det känns att vakna upp hemma i Sverige igen, precis som om förra veckan bara varit en dröm.
Naxos var helt underbart! Det var en lagom liten ö för att hinnas med på en vecka. Så första dagen när vi anlände efter flyg, buss och båttur så var klockan lagom mycket för att hinna med en pork sovlaki innan läggdags. Sen har veckan bestått av sol, bad och äventyr på fyrhjuling. Riktigt mysigt och kan starkt rekomenderas!

Mornarna startade med en mycket god frukost buffé som vi åt på hotellet, sen åt vi mycket god mat som gyros, sovlaki, kalimari, tzatsiki (mycket), oliver, frukt mm. Så har jag prövat på lite olika drinkar, Ozo (ozu?) och Mythos som den grekiska ölen heter. Priserna var väldigt bra på Ag. Prokopios (den delen av Naxos där vi bodde) så en brak middag gick på för oss båda ca 120:- och en öl 10-15:-, väldigt bra om man frågar mig.

Så har vi sett en massa sevärdigheter som tempel, statyer, kyrkor, landsbyggden och centrum. Kort och gott allt vi ville se :)

En vecka värd att minnas. Just nu håller jag på att föra över lite bilder till datorn så jag ska dela med mig av lite senare idag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Gör mig glad - lämna en kommentar ♥