Fan Xulan & Delfinkraftens Qi Gong



Idag har det varit en lång men spännande dag!

Det hela började med att vi fick göra ett litet "test" på helkroppstuinan så vi fick kalla in gäster och öva på. (Som var från klassen) Sen fick vi som gett massage vara gäster och ta emot en tuina.

Sen på eftermiddagen kom Fan Xulan och hennes tolk Niko Nygren. Fan Xulan är en kinesisk medicinläkare och har även kommit på delfinkraftens qi gong, endast till oss på spa-programmet. Så vi körde lite mindträning, smakade på ett gönt té, hade lite teori och körde igenom Delfinkraftens qi gong tillsammans med Niko och Fan. Sen fick vi diplom så nu kan jag lära ut denna typ av qi gong :)

På slutet så hade de med sig lite téer, böcker mm som de sålde. Jag fastnade för örterna jag, så jag köpte mig en burk med Energi piller, dessa tabletter motverkar trötthet, orkeslöshet och sömnproblem, befriar blodets syreupptagnings förmåga, ökar näringstillförsel till hjärtat, balanserar nervsystemet, motverkar nervositet och stress samt motverkar högt blodtryck och diabetesrelaterade besvär. Rena miraklet, eller hur? Sen köpte jag ett té som hade en mängd olika effekter bla: Motverkar orkeslöshet och smärta, motverkar åldrandeprocessen, ger lungorna kraft, stärker ländrygg och ben, stärker leverns och njurarnas funktion, befrämjar hjärnans funktion, motverkar reumatism m.m.

Så nu ska jag pröva dessa och se om det leder till något bra :) Känns iallafall kul att testa eftersom att jag inte tycker om att ta alvedon osv. Plus att jag varit väldigt trött och hängig på sista tiden.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Gör mig glad - lämna en kommentar ♥