Meridiander & Qi gong
















Idag har det varit en speciell dag i skolan. Först hade vi lite teori om meridianer samt testa på hur humöret kan påverka ens massage, om man är arg/deprimerad/stressad eller liknande och att det faktiskt smittar av på gästen. Det är något jag måste jobba med. När jag masserar så sitter det på något vis redan i mina händer så jag behöver inte koncentrera mig på allt jag gör utan det flyter på av sig själv - jag måste bli mer medveten.

Sen på eftermiddagen praktiserade vi meridian qi gong, ni vet låååångsamma rörelser där man gungar med knäna och sveper med armarna. Rätt intressant när man förstår vad det är man gör och hur det påverkar kroppen, dock väldigt ovant och det blev några skratt. Men det släpper nog med tiden :)

Nu är min tanke att sätta mig och läsa minst en artikel, vi har ca 8 artiklar att läsa (på engelska) som är till för vårat PM samt en artikel dag som vi kommer att ha, men främst är de till för oss själva. Och jag tror att de kan vara rätt så intressanta så jag vill sätta mig med det i tid. Och boken "Mindfulness - vägen ut ur nedstämdhet" eller vad den heter läser jag varje kväll. Den är intressant och lärorik och har verkligen fått mig att tänka om och att vara medveten om mina tankar och handlingar. Jag fastnar ofta på negativa händelser eller liknande och har väldigt svårt för att bearbeta dessa och gräver istället ner mig i dem vilket är jätte jobbigt. För när man mår dåligt kommer allting över en som en våg och blir ännu värre.

Spännande och intressant är vad jag har att säga.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Gör mig glad - lämna en kommentar ♥