Tuina & Delfinkraftens Qi Gong

Idag är jag hemskt glad för min pojkväns skull som har fått ett jobb, efter så mycket sökande så ÄNTLIGEN! Så glad så glad!

Idag började vi dagen med att halva klassen skulle agera terapeuter och andra havlan gäster. Så jag fick börja vara terapeut och ge min "kund" en halvkropps tuinamassage. Det gick hyffsat bra, bara jag får öva lite till så sitter det :) Sedan bytte vi så att vi som varit terapeuter fick vara gäster, och ujujuj vad skönt det var! :)

Efter lunchen så fick vi testa på Delfinkraftens Qi Gong, då man skulle agera delfin och göra lite ljud och hoppa bland vågorna typ, haha. När vi gick igenom alla rörelser så brast de flesta i skratt men efter en kort paus la det sig och man kände sig faktiskt riktigt lugn i kroppen. Så den ska jag också fortsätta öva på!

Och på torsdag är det helkropp i Tuina massage, kul kul :)

Nu ska jag forstätta renskriva helgens kurser!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Gör mig glad - lämna en kommentar ♥