Ett PM om té får det bli!





2 PM, 1 Tenta & 1 Seminarie på 5 veckor. Det är vad som kommer att hända nu på delkursen med kinesisk kostlära. Mäktigt men det kanske blir kul när man väl sätter igång och är inne i ämnet. I går fick vi en liten introduktion om den kinesiska kosten och fick se lite bilder från olika torg i Kina, och usch vad vidrigt det är att de har torkade ödlor, ormar, skalbaggar... Jag Gud vet vad som de säljer. Men inte nog med det, eftersom att kineserna har svårt att förvara mat så måste allt ätas färskt, därför slaktar de djuren vid sina stånd och säljer. Vi fick bla. se små grisar i korgar som man kunde välja att slakta på plats eller ta med sig hem. HUR SJUKT ÄR DET INTE???? Jag är på tok för mycket djurvän för att tycka att detta är okej. Det är inget annat än sjukt usch usch.
Min morbror bodde i Kina ett tag, och han berättade när han kom hem att han hade bjudist på friterade fågelfötter, druckit ormgalla och ätit hundtunga (?). Big NO!

Nu lämnar vi hemskheterna tycker jag, får rysningar och obehagskänslor i hela kroppen. Iallfall. Mitt PM nr 1 ska handla om té! Kineser + Té = sant. Så det ska bli roligt. Jag dricker ju hemskt mycket té själv, speciellt nu under kallare tider. Nu håller jag på att gå igenom mitt tio pack med kusmi té. Jordgubbstét var det jag provade sist, idag prövade jag ett ört té som smakade fy, och Johan fick mitt Choklad té som smakade pepparkaksdeg haha.

Har ni något mumsigt té att rekomendera? :)

3 kommentarer:

  1. Hallå där! :) Jag tränar ungefär 6 gånger i veckan. Instruerar en hel del och utöver det försöker jag få in gympass och löppass. Har du testat något corepass? Cxworx från Lesmills är ett gruppass som jag tror vore super för dig i ditt jobb! :) Det stärker hela bålen på ett funktionellt sätt. Effektivt och superroligt! En stark bål och axlar skulle jag tänka mig vore prio 1 ett för dig som massör! Tips på mellanmål är kesella/kvarg med blåbär och nötter tex. Med frysta bär blandat med kesellan så håller den sig bra några timmar i väskan om man inte har tillgång till kyl! :) Advokado med keso och örtsalt tycker jag hör till favoriterna också! :) Ät mycket protein eftersom det mättar bättre! Kött kött kött ;) Lycka till! kram petra

    SvaraRadera
  2. Jag skulle kunna prata i en evighet om te. =). Men gillar du mer fruktiga, milda eller lite kryddigare teer ??

    SvaraRadera
  3. Min kompis skev också om te i den kursen :) Jag använder stadiga tofflor med karboreband på spa. Ett tag hade jag svarta gympa skor vilket också var bekvämt men det blev för varmt bara.

    SvaraRadera

Gör mig glad - lämna en kommentar ♥