Minusgrader mitten på November


















Hej där fantastiska läsare och mig själv om några månader när jag vill kika tillbaka på gammla tiden :)

Idag är det annandag far som de så fint kallar det i tidningen och på vädret, idag har jag jobbat från 8-13 sen åkte jag upp på stan en snabbis för att köpa mina näst sista julklappar. Jag måste upp en sista gång för att slutföra mitt projekt. Så nu har jag en härlig hög med oinslagna klappar som får ligga där iallafall till några dagar innan jul då det vankas julklappsinslagning.

Jag har även hunnit nalla lite glögg, saffransglögg rättare sagt hos pappa, samt en och annan pepparkaka med möggelost på. Mums mums. Det är inte långt kvar tills advent nu, 4 mysiga helger med massa glögg och mys.

Idag var det faktiskt minusgrader ute, det låg mellan -0,... & -1 och jag håller på att frysa ihjälp. Snacka om att man har blivit bortskämd när det varit en sån varm höst! För ett år sen hade vi svinkallt och massa snö. Det tackar jag gudarna för att vi inte har i år... Burr.

I år är jag lite sugen på att testa på att åka slalom igen, när jag var liten åkte vi jämt skidor i Sälen, Trysil, Stöten... Sen prövade jag på snowboard när jag var 12-13? Efter några år tampandes med den där och ensvisheten om att lära mig själv så tröttnade jag efter alla pladask på näsan och baken så jag har hållt mig undan backarna några år... Men nu börjar suget som sagt komma lite smygandes igen, tänk att åka lite skidor och njuta av en äggmacka och en varmchoklad i en såndär mysig stuga?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Gör mig glad - lämna en kommentar ♥