För att motivera mig själv till en god hälsa

... så måste jag ha mål & delmål. Det funkar inte annars. Jag tröttnar på det och finner ingen glädje i träningen om jag inte har något som motiverar mig.

Så, varför vill jag träna?
  • Få en starkare kropp & klara av mitt jobb som massör
  • Hålla hälsan i behåll 
  • Må bra, vara glad
  • Bli av med "svullnad"
För er läsare som har hängt i ett tag så gjorde jag en kroppsanalys år 2010 med mått på olika delar av kroppen. Nu har jag gjort det igen bara för att ha något att jämföra med och se om min livsstil sedan jag började på Spa-programmet har ändrat på något.

Här är måtten från 26/10 2010:
  • Längd: 162 cm
  • Lår: 57 cm
  • Runt naveln: 88 cm
  • Höft: 91 cm (mitt på höftbenet ca. 97cm)
  • Arm: 30 cm
  • Vikt: ca 62 kg
Här är måtten jag fick fram idag:
  • Lår: 57 cm
  • Runt naveln: 79 cm
  • Höft: 90 cm
  • Arm: 29 cm
  • Vikt: Pendlar mellan 62 - 64 kg
Den största skillnaden är alltså runt naveln där det försvunnit 9 cm! Något som jag faktiskt har velat.
Det är sånt här som motiverar mig till att vilja fortsätta - framgång. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Gör mig glad - lämna en kommentar ♥