Comeback























Hej på er!

Längesen jag kikade in här, men min anledning är att jag i lördagsmorse vaknade av att jag mådde väldigt dåligt. Svullen runt hals & nacke, ont som fan i halsen, bankande huvudvärk och värk i hela kroppen... Men. Jag trotsade mig själv och proppade i mig alvedon hela dagen och åt på Hellas & såg på Hamilton med min älskling och det bara för att vi skjutit upp det sålänge nu vi hade ju faktiskt årsdag den 30 December...
Men när vi väl var hemma så sjönk jag bara ihop och hade ingen ork kvar alls.

I söndags sov jag hela dagen och hade ett tungt lock över mina lungor kändes det som, usch. Pappa befarade lunginflammation då jag gått förkyld i 3 veckor och att det då tydligen kan gå ner i lungorna. Så jag ringde jourmottagningen som sa till mig att besöka läkare på måndagen. Så igår var jag hos en privat läkare som lyssnade på lungorna och på hjärtat, tog blodprover och stack ner saker i halsen på mig. Men jag hade inga tecken på några konstigheter förutom dåliga blodvärden så han visste inte vad han skulle göra med mig eftersom han inte hittade felet. Så jag fick med mig pencillin mot lunginflammation och blev ja sämre skulle jag åka in akut.

Jag har mer eller mindre sovit dessa dagar och det mesta omkring mig har varit suddigt. Skolan, jobbet och mina framtidsplaner har fått tagit sig en rejäl paus vilket jag inte alls tycker om men det är väl nödvändigt för att jag ska bli frisk. Och enligt doktorn ska jag hålla mig hemma till jag är helt frisk. Sunt sagt.

Idag vaknade jag med smärta i hals och huvud igen och mådde illa, blä. Det är en biverkning på tabletterna så varför ska jag inte få den som lite plåster på såren? Suck. Men nu har jag börjat kvickna till och orkar till och med sitta framför datorn och göra lite onytta. Alltid något.

I morgon kommer hemtentan ut klockan 10.00 och ska vara klar på fredag klockan 10.00. Jag har inte läst speciellt mycket litteratur och känner mig allt annat än förberedd. Men jag får ta det för vad det är så får det gå som det går...

Ta hand om alla nära och kära idag och dela med dig av dina geléhallon! Det är ju faktiskt alla hjärtans dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Gör mig glad - lämna en kommentar ♥