Id Bare minerals















Igår tog jag mig en sväng till stan och köpte mig ett litet paket med Id BareMinerals smink. De är helt naturliga och baserade på naturliga mineraler från naturen. De är vårdande, skyddar mot UV strålar m.m. Med andra ord så innehåller dessa inga konserveringsmedel, talk, olja, vax, parfymer eller tillsatser.

Jag köpte ett mindre prova på kit med en foundation, rouge, ett finish puder och ett solpuder för ca. 500:-. Bara en foundation i vanlig storlek kostar över 200:- så det kostar att ligga på topp, men det kanske det är värt istället för att smeta in sig med en massa onödiga och skadliga ämnen?

Resultat: Helt klart super nöjd, det ser fräscht och naturligt ut och man slipper den skarpa kanten mankan få av en rinnande foundation. Lätt och smidigt att stryka på. Helt klart en ny favorit! :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Gör mig glad - lämna en kommentar ♥