2014 är här!

... Och jag kan faktiskt sakna att jag inte bloggat mer, det är ju så kul att få kika tillbaka och läsa om sånt man glömt bort att man gjort under året.

Mitt 2013 såg ut såhär:
- Jag, älskling, mamma, syster & moster åkte till Thailand i 2 underbara veckor som bestod av massage, bad, drinkar & massa massa sol! /jan-feb
- Jag deltog i Vårruset och joggade igenom nästan hela banan /maj?
- Jag jobbade på Kvinnokliniken /April
- Snurre & Sylvester flyttade hem till oss /Maj
- Jag bytte salong /november
- Jag har varit på flera Smash spelningar
- Det var 80-års kalas i Göteborg och jag fick träffa den Värmländska/Göteborgska sidan av släkten
- Jag, älskling, Karin & Johan var på Soilwork /December
- Jag gick en Make Up kurs /Nov
- Jag var på julmarknad i Gamla Stan /December
- Jag & älskling firade nyår i Stockholm
(Det känns som jag missat en massa så jag får fylla på listan när det väl ploppar upp :) )

Mitt 2014
Ett nytt år, alltid lika spännande. Jag hade faktisk en kund som sa att 2014 var ett lyckoår och att alla år med jämna tal bringer lycka. Jag kan inte göra annat än att suga åt mig av det och ha ett sjuhelsike bra år!

(( För er som missat kan jag bara tipsa om att kika på "The Secret" det är en dokumentär om hur man finner lycka & rikedom. Väldigt intressant, givande och har väckt många idéer hos mig. Dokumentären medför ett gott tänkande :)  ))

Under 2014 ska jag lägga mer energi på mig själv, jag ska unna mig själv att må bra och inte låta allt runtomkring suga upp varenda liten droppe av energi jag har. Företaget har nästan tagit kål på mig och jag har lagt all energi på att få det att fungera, samtidigt som man vill att det ska fungera som sambo, med familjen, släkt & vänner. Det är inte lätt att få allt att gå ihop men det här året ska jag återigen finna energi och återuppta mitt välmående. Dagar med huvudvärk, magsår och nattliga uppvaknande med magknip må föralltid vara över. Nu ska jag satsa på att leva!

Det är ett mål jag har, att må bra, och då är följdfrågan "Hur når jag dit?", svaret var för min del självklart. - Träning & Kost = God hälsa. Jag ska tänka mer på vad jag stoppar i min kropp, allt är inte nödvändigt, därav min plötsliga viktuppgång under 2007. Dock ska jag inte sätta några förbud, dessa är ju ändå till för att brytas. Och så ska jag återuppta träningen som sakta har sipprat bort så att jag tillslut kan nå mitt mål om en återigen ökad hälsa, en stark & sund kropp.

Så, 2014:
- Jag ska tänka mer på Kost, träning & mitt välmående

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Gör mig glad - lämna en kommentar ♥