Att få känna sig levande

Tror jag är viktigt, det känns som att jag i över ett år bara har stressat omkring utan att njuta riktigt ordentligt. Jag har glömt bort mig själv bland alla tankar om framtiden och inte alls tagit till vara på det kände ordspråket "Carpe Diem". Jag har levt på negativ stress vilket har resulterat i trötthet, muskelsmärta, magkatarr, en ständig klump i bröstet, störd nattsömn... Nu är det nog! Jag har satt min deadline för företaget går det så går det, går det inte så gör det inte det. Jag är ingen spåtant som kan se in i framtiden även fast jag verkar tro det ibland och hela tiden tänker det värsta om saker och ting. Det finns faktiskt annat i livet man kan lägga energi på och istället för att dra runt på negativ energi så kan man istället fokusera på att suga i sig av den positiva.

Vad tar din energi? Vad ger dig energi? Ett sätt att påminnas om dessa är att enkelt stapla upp en lista.

Jag ska iallafall fokusera på det jag mår bra av, prioritera sånt som är viktigt för mig.

Jag har tidigare nämnt dokumentären "The Secret" och tänkte dela med mig av lite tips jag fick därifrån:
- Hur vill du att ditt liv ska se ut?
- Hur vill du att ditt kommande år ska se ut?
- Hur vill du att din kommande månad ska se ut??
- Hur vill du att din kommande vecka ska se ut?
Skriv upp allt du kan komma på, och glöm inte att det BARA ska vara positiva saker! Läs sedan listorna helst flera gånger per dag, det gör att din hjärna printar in detta och du kommer så smått se att du med tiden kommer att kunna pricka av allt fler punkter som stämmer in på ditt liv...

Hur blir din dag en bra dag?
- Så fort du slår upp ögonen på morgonen -fokusera på allt du är tacksam för!
- När du borsta tänderna - Rabbla saker för dig själv som du vill ska inträffa under dagen
- Njut av varenda liten detalj som får dig att må bra, släpp saker som får dig att må dåligt
- Sätt upp post-it lappar, påminnelser på telefonen... och skriv saker som gör dig glad

Positiv energi, det är iallafall vad jag ska fokusera mer på! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Gör mig glad - lämna en kommentar ♥