Socker Detox?

Jag tänkte testa att gå på en "Socker Detox" i 14 dagar, detta innebär att jag INTE får äta...
I skafferiet:
Sojabönor, Edamebönor, Godis, Bakverk, Kakor, Cashewnötter, Jordnötter, Pasta, Couscous, Sötpotatis, Flingor, Bröd, Vetemjöl, Råg, Majs, Riskakor.
I kylskåpet:
Alkohol, jucie, lättmjölk, lättprodukter av alla sorter, läst, sockerfria produkter, pizza, ketchup, färdigköpta såser, majonäs, sojasås, torkad samt färsk frukt (lite frukt går bra)

Tips mot sötsug:
1) Örtte (mer kokosmjölk eller vanlig mjölk)
2) Kanel (reglerar blodsockret och ger kroppen en kick utan att sätta igång kroppens sötsug)
3) Magnesium (Mineraler som hittas i alger, pumpafrön, spenat, broccoli, solrosfrön & lax)
4) B-vitamin (finns i ägg & kött)
5) Citronvatten

Mer om vad man får äta & inte ska äta hittar du HÄR, HÄR, HÄR, HÄR och slutligen HÄR :) 

VARFÖR?
För att jag känner mig trött, hängig, extremt sötsugen & mycket huvudvärk. Möjliga tecken på mitt sockerberoende. Startdatum: 31/3 slutdatum: 14/4

Så vilka är med mig? ;) 

Bildens källa hittar du HÄR

,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Gör mig glad - lämna en kommentar ♥