9 steg till Emmys sminkning



Medans jag väntar på att maten ska bli klar så kan jag ju beskriva hur jag lägger min favoritsminkning. :)
1.Jag börjar alltid med grunden, foundation, i hela ansiktet, på ögonlocken samt nedför halsen.
2.Sedan lägger jag rouge i rosa ton lite nedanför kindbenen, på kindbenen lägger jag rosa highlighter.
3.Sedan pudar jag på med både ljus och en brun puder i hela ansiktet.
4. Sedan börjar jag med ögonen, highlighter. Vitt längst upp närmast ögonbrynet så det blir ett litet lyft. Sedan tar jag highlighter i rosa ton (samma som på kindbenen) och lägger öger hela ögonlocket samt upp mot den vita highlighten.
5. Jag tar nu en ljus ögonskugga, oftast ljus brun, över hela ögonlocket och arbetar den lite uppåt men inte så långt. Jag tar sedan en mörkare ögonskugga mörkbrun eller svart och börjar längst ut på ögonlocket närmast ögat och suddar uppåt. Det blir mycket sudd hela tiden för att inte få skarpa kanter som kan förstöra hela looken när man är klart. Tycker just den här delen var jätte krånglig förut men det har börjat sätta sig nu:) Sist tar jag en ögonskugga i ex. silver och lägger längst med kanten på ögat kan man säga. (ni ser på bilden) Det framhäver ögonen, och vill man framhäva de ännu mer kan man lägga en vit rand i/under ögat.
6. Nu är det eyeliner som gäller. Jag börjar alltid ifrån mitten och går utåt. Sedan börjar jag inifrån och går mot mitten. Sen om det krävs fyller jag igen. Man kan variera sig med olika tjocklekar på strecken och ifall man vill ha en liten "böjning" i slutet på ögat.
7. Mascara, viktigast. Massa massa mascara. Förut använde jag 4 olika för att uppnå det resultat jag ville. Nu använder jag endast 2. Arbeta inifrån och utåt med en lätt skakning på handen. Glöm inte nederfransarna!
8. Dags att fylla i ögonbrynen, jag använder en mellan brun färg. Inte så krångligt bara att fylla i.
9. Sist men inte minst är läpparna. Antingen lägger jag på något genomskinligt, i rosa ton eller åt det röda. Lite olika det där. Det händer även att jag blandar mig fram till den nyans jag vill ha. Något jag kommit på bara nu under senaste veckorna är att om man lägger ett väldigt rosa läppstift först och sedan lägger på ett rött läppglans så blir det riktigt snyggt!

Här har vi mig i den klassiska sminkningen då, haha. Som ni ser har jag arbetat upp den mörka skuggan, lagt en silver shimrande skugga i innerkanten av ögat, fyllt i ögonbrynen mm.
Ja det är väl upp till den som vill att testa nu då;D

Kram Emmy

1 kommentar:

  1. jo, lagen har lagts ner igen :D dom tyckte att dom personerna som ville stänga ner ladda hem grejen ville bara jävlas typ. Så nu är de nerlagt och nu är dommen inte bestämd. så man kan ladda ner nu :D

    SvaraRadera

Gör mig glad - lämna en kommentar ♥