JAG ÄR TJOCK

Ufff vad jag hatar känslan efter att man har ätit godis! Varför kan den där lyckliga känslan man har när man tar första tuggan av lakrisbiten stanna kvar för? Nu har jag ätit löwbit, pomfritt och bearnesås + naturgodis, vanligt godis och druckit lite cola och jag sprängs snart. Känner mig som den stackars lilla kaninen eller vad det kan tänkas vara på bilden ovan. Smällfet. Så putar magen sådär hemskt bara för att självförstroendet ska sänkas ner till max och humöret bli till depp.
Kul fredags kväll jag har va? Haha. Sitter och kritisera mig själv för att unna mig lite fredags godis. Suck. När ska jag, vi, samhället, världen sluta bli så utseendefixerade? Må bra är bäst. Och jag mår bra av lakris (inom en viss mängd..) ;)

Men något som får en att tänka om, vet ni vad det är? De här bilderna...



Så länge vi är friska och mår bra så ska vi väl njuta av det, eller hur? Kämpa med att gå upp/ner i vikt för att "bli snygga" är det verkligen något vi måste lägga all energi åt? Istället för att bara leva och vara lyckliga?
Men ja, det är kanske inte så konstigt att vi är som vi är pga. all media som når ut till oss stackars ungdomar, så många krav vi har på oss... Man ska vara helt perfekt för att passa in (Är det något man måste bli? Är man inte redan det? Kan man ens bli perfekt?) Träning 24/7, nyttig mat 24/7 vara snygg 24/7 yada yada yada, suck.
Så här mår man bra enligt Emmy:
!Ät det du tycker är gott!
!Gör sånt du mår bra av att göra och som du tycker är kul!
!Umgås med folk som gör dig lycklig!
!Lyssna inte så mycket på alla andra!
Kram Emmy
ps. som ni kanske har märkt så spelas det musik när ni kommer in på bloggen, det är min playlist till höger. Det är bara att pausa eller byta låt om det är i vägen. ds.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Gör mig glad - lämna en kommentar ♥