Fredag :)

Titta på denna så ser ni vem som är hjälten;) http://www.tackfilm.se/?id=1259182089117RA20
Jaha god kväll får man väl lov och säga då:)

Var inte så längesen man kom ifrån skolan dock så känns väldigt tråkigt att det redan är kolsvart ute och att klockan är så mycket.

Började sent idag, hade historia och sen gjorde vi lite religion på sidan av och gick hem lite tidigare istället. :) Så blev en trevlig prat stund med Ewe på bussen :)

Gick runt lite med Sofi imorse och tänkte skriva ut flygblad om barnmisshandel, men alla skrivare på skolan var antingen cp eller så var det slut på papper :P Så gav upp efter ett tag.

Så gick vi till vår studievägledare, tänker dels ta bort de där dumma 100poängen (blir antagligen psykologi B jag tar bort)och höra om bidrag tills det att jag pluggar. Tänkte ju gå en utbildning på 80.000:- den ligger i Stockholm och eftersom att jag inte tänkt flytta dig så tänker jag penda med tåg varje dag. Det kostar ju också lite pengar, Plus att man måste överleva under det år som man pluggar. För det är ju heltid så man hinner ju inte jobba vid sidan av. Men tror ni man får något stöd eller bidrag? Nej. Man ska ta privat lån eller låna av sina föräldrar och överleva på det under ett år. Tycker det är riktigt knepigt... Något borde man ju få, en tusen lapp räcker bara man har någonting. Men nej, eftersom att det inte är CSN berättigat så går det inte.... Måste allt vara så fokuserat på pengar jämt??? Om någon har en idé om hur jag ska göra eller hur ni skulle göra så skriv! :)

Trevlig fredag
Kram Emmy
Älskar dig så mycket <3


1 kommentar:

Gör mig glad - lämna en kommentar ♥