Snart uppkörning...


...igen. Hoppas verkligen att det går bättre denna gång! Kan säga att det är innan nyår så att det är inte långt kvar. Nu hoppas jag på att jag får en miljon kommentarer där ni önskar mig lycka till, haha. Börjar kännas ritkigt nervöst i magen!

Detta bedöms man på när man kör upp:

*Fordonskännedom och manövrering:
-->körställning
-->säkerhetskontroll
-->krypkörning
-->upp- och nedväxling
-->start i lutning
-->bromsning
-->backning
-->parkering
-->användande av bilens reglage.

*Miljö och sparsam körning:
-->tomgångskörning
-->start och acceleration
-->val av växel
-->motorbromsning
-->framförhållning.

*Trafikregler och tillämpning:
-->hastighetsregler
-->väjningsregler
-->placeringsregler
-->regler för teckengivning.

*Trafiksäkerhet och beteende:
-->uppmärksamhetsrutiner, det vill säga hur, var och när du använder din uppmärksamhet
-->framförhållning
-->samspel med andra trafikanter
-->säkerhetsmarginaler handlingsberedskap

Lite att hålla koll på, men känns som att jag har det. Så ja, hoppas för allt i världen att jag klarar det denna gång!!!

Kram Emmy

8 kommentarer:

  1. hihi jag la till dig nu ;) allt bra??

    SvaraRadera
  2. så jag har lagt till dig nu :)

    SvaraRadera
  3. hihi okej ;)
    hittar du på idag då?

    SvaraRadera
  4. hahaha okej vad skönt;)
    ska oxå göra det å mysa med min dotter å kolla på film lite senare :D du får byta till blogg.se mkt lättare å kommentera ;)

    SvaraRadera
  5. Hej om du vill vara med i tävlingen hos mej klicka på mer info i mitt senaste inlägg hur du gör för att vara med :)

    SvaraRadera
  6. hihi jo för här måste man skriva in en ordverifiering, plus välja konto/namn,url eller anonym å sen sparas inte adressen =D

    SvaraRadera
  7. hehe ;) aja e la bara jag som e känslig ;)
    Njaaa fick inte så mkt jag bad alla köpa mer till min dotter ist :D du då???

    SvaraRadera

Gör mig glad - lämna en kommentar ♥