Gynundersökning


Hallå :)
Det börjar närma sig slutet på min praktik nu och idag jag har fått tillbringa hela min dag med barnmorskan, jätte intressant med gyn undersökningar, nygravida och stora magar att klämma på. Varit en toppen dag och det är nästan så man själv börjar längta lite efter den stora dagen då man bär på ett litet knyte...

Mycket prat om fosterdiagnostik är det också, det har kommit ett nytt prov som jag inte hört talats om tidigare som man gör genom att ta ett blodprov och genom det se ifall man har stor eller liten risk att få fel på fostret, har man hög risk så rekomenderar de att man gör en fosterdiagnostik och är det en liten risk rekomenderar de att man inte gör någon fosterdiagnostik vilket jag tycker är jätte bra! Just eftersom att fosterdiagnostiken kan leda till missfall (sällsynt men kan hända) När jag blir gravid kommer jag absolut att ta ett blodprov för att se om det är hög eller låg risk, skulle du vilja det?

Får se om jag tar min lediga dag i morgon eller på fredag, hur som helst så ska jag försöka besöka stan någon dag och titta efter träningskläder.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Gör mig glad - lämna en kommentar ♥