Skönhetsoperationer?


Tror inte det går att undvika allt tjat om Kissies bröstoperationer så nu tänkte jag försöka få igång en diskussion här på min blogg om just skönhetsoperationer, är ni för eller emot det? Skulle ni vilja plastik operera er? Vad i såfall? Eller varför tycker ni inte att skönhetsoperationer är okej?

Om jag ska ta ställning till detta så ger jag det både ris och ros, ris för att jag tycker att det går överstyr ibland. Att plastik operera varenda liten del på kroppen för att bli perfekt det känns sjukt på något sätt. Perfekt är ju ett sånt dumt ord, antingen är alla perfekta eller så är ingen perfekt. Ros ger jag det för att mindre ingrepp kan bli riktigt fina, alltså sånt som man inte ser är fejk. Har man ett åt stramat ansikte men mega läppar och spik rak näsa så är det bara stelt och fult.

Om jag hade pengarna och fick frågan om att plastik operera mig så skulle jag nog vilja fixa brösten eftersom att jag ärvt mammas tax öron hahaha. Detta kommer ju iofs aldrig att hända och jag skulle aldrig vilja ha mega bomber i största storlek, utan samma storlek men fylligare eller vad man ska säga haha. En sån operation som inte syns så mycket. Min snea läpp skulle jag med vilja fixa med, men samtidigt så är det ju en del av mig som jag har växt upp med sen jag var 6 år så... haha. Ne, jag vet inte det är lite svårt att ta ställning till sånt här men jag är nog mer för än emot. Jag menar varför inte fixa till det om man både vill och kan? Om det verkligen får en nöjd så kör på. Men som sagt om man plastik opererar sig överallt så är det ju allt annat än fint, om man frågar mig.
Up to you

2 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  2. Haha, ja de är ganska roligt, men jag vet fortfarande inte hur man tar bort den där "pysam.com"-kanten, så jag vågar inte byta bakgrund ;P

    Angående plastik operationer så tycker jag att det är en fantastisk tillgång till de människor som har olika typer av ytliga skador, ex: läpp/gom-spalt, brännskador osv. Tycker man att man behöver operera sig bara för skönhets skull så får man vel göra det, men jag tror att man angriper problemet från fel håll. Självförtroende ska sitta stjälen och i hur man är som person, inte i hur man ser ut eller hur stora tuttar man har :) Lycka kommer in ifrån :)

    P.S.
    Din sneda läpp syns inte om man inte vet om det, knappt då heller! Den behöver du aldrig göra något åt :)

    SvaraRadera

Gör mig glad - lämna en kommentar ♥