Har du samma problem som mig?


Nu har jag gått i flera veckor och surat över alla mina bh:ar jag har eftersom att ingen sitter som den ska! Antingen känns det obekvämt eller så är det för stort eller för smått... Har du samma problem? Nu har jag hittat lösningen så att vi äntligen kan köpa bh:ar i rätt storlek!

För bandstorlek:
* Placera måttbandet tight under brösten, det är storleken.

För kupstorleken:
* Mät det ena bröstet i taget. Mät från en punkt det börjar på utsidan av din kropp och rakt över brösten till den punkt det slutar på insidan mot bröstbenet.
* Mät på det ställe där bröstet är som fylligast. Är brösten fasta ska de mätas stående, men är de hängiga ska de mätas liggandes.

Om avståndet över bröstet är...
- 17,5 cm har du A kupa.
- 20 cm har du B kupa.
- 22,5 cm har du C kupa.
- 25 cm har du en D kupa.

Hamnar du på ett udda nummer så ska du välja den större kupan och den mindre bandstorleken eller den mindre kupan och större bandstorleken.
( Faktan är tagen här ifrån )

Hoppas det har hjälpt er lite iallafall :) Mig har det hjälpt en hel del!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Gör mig glad - lämna en kommentar ♥