Jogging

Jag skrev ju i inlägget innan att jag skulle starta en träningsdagbok och det gör jag nu. Tänkte kortfattat skriva ner vad jag har tänkt få med och vad mitt syfte är.

Jag har alltid tyckt att träning är intressant och kul, dock har jag aldrig märkt någon skillnad när jag tränat/inte tränat, så nu vill jag ta reda på med hjälp av mått, puls och vikt att se om det gör någon skillnad.

Detta är en grej som förhoppningsvis kommer att motivera mig men om det uppmuntrar er läsare till träning så är det bara kul. Mått mm. är till för att jag ska se om det blir någon skillnad och för att kunna dela med mig av att det gör skillnad att träna de är inte till för att man ska börja jämföra.

Tillfälliga cirka mått & vikt:
* Längd 162cm.

* Lår 57cm.
* Runt naveln 88cm.
* Höft 91cm.
* Arm 30 cm.
* Vikt ca. 62 kg.

Idag har jag som sagt gjort två konditionstest där jag klassades att ha sämre kondition, vilket jag vet om. Detta innehöll 2 tester som ni kan läsa om i inlägget innan detta.
Så har jag varit ute och sprungit med lille Nemo i ca. 20 min. Joggade till och från på en strecka som är ca. 700m. Andfådd, ja, högpuls, ja. Dock tog jag inte pulsen men det kommer senare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Gör mig glad - lämna en kommentar ♥