Konditionstest x2


Hallå där!

Igår efter en föreläsning om kolhydrater, protein mm. så åkte jag och Pim upp på stan och fixade saker innan vi tog med mat hem till pojkarna.

Idag har vi testat på 2 olika konditionstest i skolan, den första var att man skulle gå upp på en 43cm hög stepbräda, 120 steg i minuten tror jag han sa att man skulle göra. Detta skulle man då hålla på med i 5min för att sedan räkna ut sin puls med jämna mellanrum för att sedan kunna räkna ut hur bra kondis man hade. Jag orkade nästan 4 minuter sen var jag helt bortdomnad benen, haha.

Det andra testet gick ut på att man skulle gå 1,6km tror jag det var i rask takt. När man gjort det så skrev man ner tiden, puls, vikt, kön mm. för att räkna ut hur kondisen låg till.

Båda mina resultat kändes kassa, haha, men det var jätte kul att kunna räkna ut vart man låg någonstans för nu kan jag träna och jämföra för att se om den blivit bättre.

Så här med tänker jag starta en träningsdagbok, håll utkik efter den ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Gör mig glad - lämna en kommentar ♥