Fullspäckad dag i kylan, nu är det dags för té!


Hallå på er!

Idag har det varit en fullspäckad dag för min del, först så följde jag med älskling in till stan i morse för att sova lite till hemma hos min mamma. Sen gick jag upp och gjorde mig i ordning för att sedan ta bussen till stan där jag köpte mina sista julklappar och var förbi synpotik för att de ville se hur månadslinserna satt på mig.

Sen gick jag runt ett bra tag utan att ha någotning att göra så jag åkte till lillån 2 timmar innan jag hade tid hos tandläkaren där, gick in på kiosken och tänkte köpa mig en macka och en yoggi, tror ni det fanns? Nej... Och jag var hur hungrig som helst och godis ville jag inte ha, så det blev en vezuvio. Tror det var det snuskigaste pizzan jag ätit i hela mitt liv så efter att jag plockat lite i mitten på den så gav jag upp och tog mig en promenad till tandvården.

Jag satt väl och väntate i någon timme innan det var min tur, som tur är så finns det en massa skvaller tidningar att fördjupa sig i. Så var det min tur och allt tog väl max 5 minuter, tandhygenisten tog bilder på min problem-visdomstand och stack mig i tandköttet med något vasst sen pratade hon med en tandläkare som inte ville operera bort den förns den kommit fram... Men jag såg röntgen bilderna på tanden och det är precis som att man lägger tanden neråt, alltså så att när den växer växer den mot mina andra tänder. Inte konstigt att de flyttar på sig. Det såg mycket värre ut än jag trott. Och från och med januar i är jag betalningsskyldig så den där tanden kan få ge sig nu och inse att den inte har någonting att göra på ovansidan tandköttet tycker jag.

Nu får vi se om det blir ännu en sväng till stan för köpa av vinterjacka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Gör mig glad - lämna en kommentar ♥