Naantali Spa



Bilder tagna från google, sålänge. Bild 1 32 graders poolen, bild 2 utomhus poolen, bild 3 sovrummen bild 4 en av de större poolerna.

Hej på er kära bloggläsare!

Nu har jag mycket att berätta kan jag säga, men först av allt måste jag bara säga att det varit en toppen vecka (förutom febern som ställde till det med lite huvudvärk och så...)
Men i torsdags så åkte vi buss i 4 timmar ifrån Örebro för att sedan träffa mina två mostrar och mina två kusiner vid Vikinglines incheckning, eftersom att detta var en överraskning för min ena kusin som fyllt 25 år så blev hon givetvis glad. Vid gick ut och öppnade en guldglittrig champagne flaska som vi tömde innan det var dags att stiga ombord. Första kvällen blev kort eftersom att alla var trötta efter färden dit så efter buffén var det läggdags.

I fredags gick vi i land runt sex/sju på morgonen och tog en taxi till spa hotellet, alla fick vi väldigt stora och fina rum, vi åt lite frukost och sov en liten stund innan vi gick ner till badet som bestod av 5 pooler, det var 2 lite kallare som man kunde simma i, en bubbel pool, en pool på 32 grader och en utomhuspool. Givetvis testade vi de alla. Efter det så gick vi iväg och fick lägga oss i varsinna havssaltsbad, efter havssaltsbadet så skulle jag, mina syster och min kompis gå iväg på juvelbehandling som bestod av peeling, mjölkbad och inmassering av lotion, allt hade en doft av rosor och den avslutades med ett glas champagne. Det som var lite smått pinsamt med den behandlingen var att man fick en rejäl tuttmassage och bikinin jag hade på mig fick man minsann ta av sig... Men men, det var skönt ändå även fast man blev lite chockad när man endast fick ha på sig ett par smala string papperstrosor.
På kvällen var det två rättersmiddag, först en skagen toast och efter den en köttbit med lite smått och gott. Så sjöngs det kareoki innan det var läggdags.

Igår så startade dagen med frukostbuffé, efter den så testade vi på yoga som var otroligt skönt! Sen la vi oss i poolerna iprincip hela dagen innan det blev dags för vattengympa. (Vi provade på allt som var gratis på hotellet) Väldigt speciellt med finsk vattengympa måste jag säga, haha. Men det var kul att få testa på.
På kvällen begav vi oss tillbaka till båten för att äta våran sista goda buffé, efter den drack vi drinkar, lyssnade på musik och pratade med roliga (fulla) finnar.

Idag klev vi upp vid 05.00 för att lämna båten och åka tåg hem till Örebro igen, borta bra men hemma bäst usch vad jag saknat min underbara Johan så det var mys att få möta hans läppar igen.

Bilder får vi återkomma till eftersom att det ska skickas lite via mejlen osv.

Hoppas ni har det bäst!

2 kommentarer:

  1. det är grymt att se allt uppifrån, men jag som har flygskräck hatar verkligen att kolla ner & speciellt när ett flyg lyfter, från marken.
    både roligt och tråkigt. :)
    & jag älskar faktiskt att resa. :)

    SvaraRadera
  2. vinnaren av dagens blogg är uppe, blev det du?

    SvaraRadera

Gör mig glad - lämna en kommentar ♥