Det årliga julbadet

Hej på er!

Idag har jag tagit en lång sovmorgon, ätit gröt och sedan kröp jag ner i badet. Jag tipsade ju er igår om hur man kunde fixa ett hemmaspa på olika vis. Så jag tänkte dela med mig av vad jag använde mig av idag:

Till badet:
- Olivolja
- Yoghurt
- Lite grädde
- Badsalt
- Lite mjölk
Så blandade jag ihop det och hällde ner det i badet.

Till ansiktet:
- Honung
- Olivolja
- Socker
- Lite yoghurt
- Havregryn
Så blandade jag ihop det och smetade in i ansiktet.

Det var en ny röra för min del och jag hade nog hellre tagit frysta bär istället för yoghurt. Men gud vad len jag är nu! Efter att jag krupit upp ur badet så smorde jag in mig med bodylotion i mängder + en ansiktskräm.

Olala, en perfekt hemma-spa dag!

Vänster är ansiktskuren både peelande och djuprengörande, höger är blandningen jag hällde i badet!

1 kommentar:

Gör mig glad - lämna en kommentar ♥