Så fixar du ditt eget hemma spa


Som många av er redan vet så är jag ett stort fan av att ta hand om mig själv, unna mig att må bra genom att ta hand om min kropp på olika sätt. Jag har suttit och letat runt lite på nätet efter sätt att unna sig ett hemma spa på och jag hittade en hel del härliga idéer som iallafall jag kommer att unna mig nu under jul ledigheten!

Jordgubbsbad
500 g jordgubbar
1 dl vispgrädde
4 dl vatten
1 tsk olivolja
- Mixa ingredienserna och häll i ett hett bad, det både rengör och gör huden mjuk!

Hårinpackning
1 äggula
2 msk creme fraiche
1/2 msk olivolja
- Blöt och handdukstorka håret, vispa ihop igredienserna och massera in de i håret, låt verka i ca. 30 min. Skölj sedan ur.

Ansiktspeeling
1/2 dl strösocker
1 msk olja
- Blanda ihop ingredienserna och massera in med med hjälp av cirklande rörelser. Det avlägsnar döda hudceller.


Ansiktsmask
1/2 avokado
Avrunnen naturell yoghurt
- Blanda och smörj in ansiktet. Låt verka i 15 min och skölj av med ljummet vatten.

Banan mask
1 banan
1 msk havregryn
1 msk honung
- Blanda och applicera på fuktig hud, låt verka i 15min och skölj av för att sedan badda ansiktet tills det blir torrt.

Avsluta med att smörja in ansiktet med en ansiktskräm! Och för er som vill göra det lite extra julmysigt så kan man ju alltid blanda in kanel för att få det lite mer juldoftande. Njut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Gör mig glad - lämna en kommentar ♥