Lastbil i knät och en bil i baksätet

God morgon på er!

Idag snozade jag många gånger om och jag funderar faktiskt på att krypa ner i sängen ett tag till eftersom att jag fortfarande känner mig som en zombi.

Jag höll på att vara med om en krock förut när jag skulle ta mig in till stan, jag låg bakom en lastbil så jag såg ju såklart ingenting av vad som hände framför den. Så höll de på med vägarbete och lastbilen från vänster sida av vägen till höger sida så jag hängde ju på, men det visade sig att han skulle parkera mitt i vägarbetet så jag hade alltså hamnat helt fel. Inte nog med det så lägger lastbilen i backen och gasar på med mig på bara några meters avstånd bakom, eftersom att han inte såg mig så fick jag givetvis panik och började backa för att komma ut på rätt sida av vägen där man egentligen skulle åka. Varav där det kom en massa bilar. Som tur var lyckades jag komma ur arbetsplatsen komma ut på vägen och fortsätta min färd, utan en lastbil i knät eller personbilar i baksätet. I bland har man tur.

Sen åkte jag till vårdcentralen där de fick titta på min tå, den ömmar plus att nageln släppt uppe i kanten (?) men distrikssköterskan kunde inte se några större konstigheter utan slussar mig vidare till en fotspeciallist, min mamma, så jag får väl prata med henne eller uppsöka någon salong.

Mina planer för idag är att försöka hitta till Pär som ska fixa våra examinationskläder, så ska jag åka till Marieberg och så ska jag försöka hinna med lite plugg också! :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Gör mig glad - lämna en kommentar ♥