♥ Mina intressen



Nu efter ridningen, lite kvällsmat och en skön dusch så tänkte jag berätta lite om mina intressen!

Jag har sen jag varit 7 år ridit, först på Örebro Fältrittsklubb (jag älskar än idag allt som har med hoppning att göra) , sedan hemma hos min pappa där jag hjälpte till en granne med alla hennes hästar, bland annat en islänning som hette Kolbakkur och en som hette Gletta. Det var då mitt intresse för islänningar väcktes. Sen tog skolan för mycket tid så då la jag ner ridningen helt ett tag men sen tog jag upp den igen när jag blev för frågad av en annan granne och jag började rida en islänning som hette Stella. Sen tog skolan all min tid igen och jag red inte på flera år, mer än turridningar. Sen när jag blev tillsammans med Johan så hjälpte jag hans syster med hennes travare och red ut lite och så, men jag gick inte alls ihop med de så turerna dog ut. Sen hösten 2009 så började jag rida på ridskola med "vanliga" hästar men stämningen var hemsk och jag trevs inte alls så jag slutade och nu har jag tagit upp den igen på en ridskola med bara islänningar, sjukt mysigt! :)

Sen har jag alltid brunnit för musiken, så jag började klinka på pappas elgitarr och sedan började jag spela elgitarr i ett band med några kompisar. Sen försvann elgitarren och jag fick en akustisk gitarr som har förmågan att bli ostämd hela tiden så jag tröttnade på att varje gång stämma den eftersom att jag är kass på det. Så efter att ha spelat i bandet i några år och klinkat mig igenom en massa låtar innan dess så försvann gitarren ett tag, men nu har jag lånat tillbaka pappas elgitarr och sitter med den till och från! Och att bara lyssna på musik har en gudomlig effekt på mig, musik passar verkligen för alla tillfällen och lyfter fram alla känslor. När jag tänker tillbaka på ex. min barndom eller liknande så kopplar jag det oftast till musik, kanske för att både pappa och mamma är musikaliska...

Det är väl mina två allra största intressen men sen är jag ju svag för thriller/rysare som jag kan se på minst varje dag utan problem haha.

Vad är era intressen? :)


♥ Presentera mig själv.
♥ Mitt bästa julminne.
♥ Min största kärlek.
♥ Det här åt jag idag.
♥ Det här hade jag på mig idag.
♥ Mina syskon.
♥ Mina svaga sidor.
♥ Det här får mig att må bra.
♥ Mina föräldrar.
♥ Så sminkade jag mig idag.
♥ Öronorgasm just nu.
♥ Framtids planer.
♥ Mina intressen.
♥ Mitt favorit godis.
♥ Mina husdjur.
♥ Dagens skönhets tips.
♥ Min favoriträtt.
♥ Min tatuering & mina piercingar.
♥ Dagens blogg.
♥ Dagens hit.
♥ Dagens diss.
♥ Det här använder jag dagligen.
♥ Det här upprör mig.
♥ En utlandsresa


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Gör mig glad - lämna en kommentar ♥