♥ Min tatuering & mina piercingar



God natt på er, klockan är ju faktiskt 00:38 nu när jag skriver det här och jag har precis kommit hem ifrån bion, filmen var som alla andra Scream filmer alltså ganska förutsägbara om man frågar mig men det var trevligt! Jag har ju börjat bli stammis på SF nu ;)

Nu har vi kommit till punkten gällande min taturering och mina piercingar, jag tycker bägge delar är ett väldigt snyggt sätt att utsmycka sin kropp på i en viss mängd. Mitt första "hyss" var min piercing i läppen som jag gjorde tillsammans med min syster, jag trivdes själv väldigt bra i den men eftersom att jag gick Omvårdnad och förmodade en hel del jobb på sjukhuset så fick jag plocka ur den, jag minns inte riktigt men tror den satt i lite mer än ett år om ens det.

Sen blev jag galet sugen på att pierca naveln eftersom att det är grymt snyggt om man frågar mig, men jag velade många gånger innan jag faktiskt tog mig i kragen och gjorde det och jäklar vad ont det gjorde, det kändes som att piercaren körde en tjock nål genom hela magen usch. Men den är på sin plats och nöjd är jag!

Efter detta var jag inne på att skaffa mig en tatuering, jag hade länge kollat på olika motiv och tillslut beslöt jag mig för en tribal fjäril som jag gjorde om lite grand och fyllde i med färg, innan var jag helt säker på att jag inte skulle ha några tatueringar med färg men se så det gick. För er som tatuerat er tidigare så förstår ni vad jag menar med skön smärta, det är en väldigt märklig känsla men härlig på något vis. Jag är helt klart sugen på att tatuera mig igen, nu är det axeln det lutar åt men jag har inte hittat något motiv som passar mig ännu men det kommer när det kommer! :) För mig är det viktigt att tatueringen har någon betydelse som symboliserar någonting. Min fjäril symboliserar frihet, jag hade just fått körkort och börjat ta saker i egna händer sen tycker jag i allmänhet att fjärilar är oerhört vackra och att de symboliserar att ta vara på livet, på dagen... Haha det känns som att klockan börjar bli lite mycket nu eftersom det börjar likna poesi ;)

Dags att hitta på något, plugga eller film? Hum.
Sov så gott alla!

♥ Presentera mig själv.
♥ Mitt bästa julminne.
♥ Min största kärlek.
♥ Det här åt jag idag.
♥ Det här hade jag på mig idag.
♥ Mina syskon.
♥ Mina svaga sidor.
♥ Det här får mig att må bra.
♥ Mina föräldrar.
♥ Så sminkade jag mig idag.
♥ Öronorgasm just nu.
♥ Framtids planer.
♥ Mina intressen.
♥ Mitt favorit godis.
♥ Mina husdjur.
♥ Dagens skönhets tips.
♥ Min favoriträtt.
♥ Min tatuering & mina piercingar.
♥ Dagens blogg.
♥ Dagens hit.
♥ Dagens diss.
♥ Det här använder jag dagligen.
♥ Det här upprör mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Gör mig glad - lämna en kommentar ♥