Kräftstjärtssoppa på 20 min!

Här får ni receptet på en soppa jag gjorde igår och som jag fått smaka av en vän tidigare, RIKTIGT god. Dock tycker jag att det var alldeles för mycket lök i detta recept så det ska jag skära ner på rejält nästa gång.

INGREDIENSER 4 portioner/st.
6 st morot
1 st gul lök
1 st vitlök
1,5 liter vatten
2 st fiskbuljong
5 dl crème fraiche
400 gram Kräftost på burk
0,5 krm cayennepeppar
300 gram kräftstjärtar

» GÖR SÅ HÄR
1. Fräs rivna morötter, lök och vitlök i en stor gryta
2. Pudra över mjölet (Om du vill göra en pastasås, så ta 1 dl mjöl istället)
3. Häll i vattnet och smula i fiskbuljongen och låt koka i 5-10 minuter
4. Blanda i creame fraichen och kräftosten och smaka av med salt och cayennepeppar
5. Häll i kräftstjärtarna de sista två minuterna.

Serveringsförslag: Serveras med vitlöksbröd och en klick cream fraiche.Spara lite kräftstjärtar till matlådan annars blir de sega vid uppvärmningen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Gör mig glad - lämna en kommentar ♥