Lördagsplugg och långpromenad






















Min dygnsrytm har äntligen börjat vända sig och jag somnade tidigt igår och vaknade redan klockan 10, så skönt så! :) Fortfarande förkyld men bestämde mig ändå för en promenad i solen. Det ska även bjudas på grillat här ikväll, sista grillningen för i år. Det ska bli så smaskigt så!

Så sitter jag och bläddrar igenom mina papper med punkter och meridianer, övning ger färdighet.

Just nu sitter jag och tittar på en dokumentär om mänskliga experiment, hur långt en människa kan gå utan att ingripa. Tex att man får en order om att ge elever stötar om de svarar fel på frågor osv bara för att en annan säger att man ska göra det. Luddigt förklarat men ni kanske förstår, varför man gör sådana tester är för att en forskare vill förstå varför så många gled med in i Hitlers onda handlingar utan att säga ifrån. Den är jätte intressant iallafall :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Gör mig glad - lämna en kommentar ♥