Det här med ekonomin...

















Jag har alltid varit en sparare, men så helt plötsligt blev man student och har börjat få bidrag och man har upptäckt vad kul det är att spendera pengar på totalt onödiga saker! Jag har suttit och lusat igenom mina kontouppgifter sen september och det var inte roligt kan jag säga! Usch usch usch, skärpning på hög nivå!!! Här har det slösats på så onödiga saker. Så nu har jag strikt skrivit ner en besparingslista. Har ni sett lyxfällan? Jag älskar det och har snott deras idé lite grand. Jag har skrivit upp hur mycket jag får göra av med i månaden och på vad, samt att jag gjort 7 olika kuvert med namn på som "Bilen", "Flytta hemifrån" osv osv. som jag skrivit upp hur mycket jag ska lägga i varje månad. Vad tror ni om det??? Kanske jag skärper mig om jag har lite mer koll på vad jag gör.

Slut på slöseri!!!


2 kommentarer:

  1. Smart!! det borde jag också göra. Och jag var student i 4.5 år så jag vet hur det känns. som tur är har jag alltid jobbat på sidan om också så det gav lite extra pengar. :) Nu blev jag inspirerad till att spara jag med!! tack för det

    SvaraRadera
  2. Det är samma här, jag slänger pengar hit & dit :(

    SvaraRadera

Gör mig glad - lämna en kommentar ♥