Kinesisk kokkonst - Så intressant!

















Då var andra dagen med föreläsning om Kinesisk Kokkonst avklarad, våran föreläsare Peter Thorsell var hur kunnig och intressant som helst att lyssna på! Jag har lärt mig att se maten från en annan synvinkel, lyssna till min kropp på ett annat sätt och lärt mig allt mer egenskaper om olika maträtter, frukter och grönsaker så nu är jag väldigt inspirerad kan jag säga! Allt utgick från Ying och Yang (Kallt & Varmt). Vi får väl se om jag trillar in med lite mer information om vad som är bra att äta vid förkylning, förstoppning, migrän, trötthet, sömnlöshet osv osv osv.

Nu är det inge mer skola förns på fredag så de två kommande dagarna blir till att jobba, jobba och åter igen jobba. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Gör mig glad - lämna en kommentar ♥