Fredag kväll


Fredag kväll, snart når klockan lördag.

Det har varit fullt upp hela veckan, den började tyvärr med ett nervkläm i axeln men med lite hjälp av nålar & lättare massage är den helt återställd. Det gäller att gå iväg i tid!

Idag skulle jag och min bejb egentligen ha åkt till Karlstad och hälsat på ett par kompisar, dock vankas det magsjuka eller något i stil med det så vi får helt enkelt hålla oss hemma idag. Det hade varit kul att åka men samtidigt så känns det väldigt skönt att bara kunna krypa ner i soffan med ett glas vin och se på lite filmer. Man är som vanligt allt annat än pigg på en fredag.

Gällande mitt företagande har tankarna gått upp och ner, när jag fick nervklämmet så tänkte jag att "fan, hur ska jag orka med det här tills jag blir 65-70 år gammal?" Och ska jag vara realistiskt så tror jag inte man kan hålla på som massör fram tills dess. Det är oerhört slitsamt då många har problem med ryggen och man verkligen behöver lägga ner all energi man har på att få det bra. Jag försöker träna så gott det bara går, de senaste veckorna har jag iallafall kommit iväg 2 gånger i veckan. Men eftersom att jag jobbat kväll ganska mycket så har det varit svårt att hinna med stundtals.

Jag övervägde helt enkelt om nästa steg blir att lästa vidare, akupunktör, sjukgymnast eller sjuksköterska? Så man får lite mer varierade uppgifter - och arbetskamrater. Att vara ensam hela dagarna (bortsett från kunderna) så är det oerhört tomt. Har nog aldrig varit inne så mycket på facebook och sms:bombat mina vänner som nu. Kanske det vänder och man vänjer sig. Det är trots allt ett riktigt kul yrke jag har. Att få hjälpa människor som upplever problem i sin vardag, att få dem lämna salongen med ett leende på läpparna. Det finns ingen bättre energiboost.

Tankarna virvlar omkring, jag hoppas på att få bukt med dem. Kanske är jag helt ensam om att ha en massa tankar i starten av ens företag - eller så har jag ett stort medhåll...

Slut pladdrat för idag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Gör mig glad - lämna en kommentar ♥