Kristallsjukan?

Mitt nya år började lite oturligt, som tur var hade jag inte så många bokningar i veckan. Det var nämnligen såhär att på tisdag kväll så snurrade det väldigt mycket i mitt huvud när jag rörde på det och när jag skulle gå upp på toa så var det som att jag var väääldigt åksjuk, golvet gungade och ögonen rullade runt. Jag gick och la mig och på morgonen var det likadant - så fort jag rörde på huvudet. Jätte läskig känsla och jag var övertygad om att jag fått magsjuka. Men jag ringde 1177 och de sa till mig att genast ringa vårdcentralens akuttelefon och så gjorde jag det och dem ville få in mig på en gång. Läkaren där gjorde några tester och övningar på mig och konstaterade att jag hade kristallsjukan. Det kunde ta från några timmar till några veckor innan det gick över och det värsta - det finns inget botemedel! Man vet inte varför det kommer och man kan inte göra så mycket åt det mer än att härda ut. Så bums ner i sängen och så låg jag där till fredag morgon iprincip. Usch. Har aldrig mått så dålig. Men igår kom jag på benen igen och jag är "lättare" sjösjuk nu så det blir en lugn helg.

Vad konstiga saker man ska få vara med om!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Gör mig glad - lämna en kommentar ♥