Inspiration & Motivation

Hur hittar man då motivationen till att faktiskt ta sig i kragen & gå iväg till gymmet eller till gruppträningspasset? Egentligen är det inte svårare än att ta sig tid, bestämma sig och att har tydliga mål. Vad är ditt mål? I mitt fall har jag i December månad helt tappat träningen för att jag jobbat mycket, man kommer hem sätter sig i soffan och funderar på om man ska ta sig iväg eller inte och redan där är det kört. TVEKA inte FUNDERA inte utan GÖR det bara. Fokusera på fördelarna: du mår bättre, du blir piggare, du sover bättre. Ett pass behöver inte vara långt bara du gör NÅGONTING. Jag ska verkligen ta mig i kragen och försöka bli bättre på det, att inte tänka utan göra. Sen vet jag ju sedan tidigare att bara du kommer in i träningen så blir det en rutin och du saknar den om du skulle missa den. Det känns även i kroppen, några veckor utan träning resulterar i mitt fall i trötthet, ömma & stela muskler och orkeslöshet.

Kanske är det även en motivation att skriva om det? Prata om det?

Inspirerande Blogg: http://fitnessbyisabelle.shapemeup.se/


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Gör mig glad - lämna en kommentar ♥