Socker Detox dag 1

Ledig dag & sovmorgon och solen kikar fram. Härligt. Jag stoppade i mig en ordentlig frukost och kunde inte hålla mig ifrån att gå ut och ta mig en promenad - som blev bra mycket längre än tänkt, 1 mil. Jag hittade fina hästar, mysiga grillplatser och fina åar på min lilla färd! Helt galet vad jag längtat efter solen :) 

Idag börjar min stora utmaning, Socker Detox i 14 dagar. Jag ska hålla mig ifrån raffierat & konstgjort socker (ex. aspartam) (även laktos, Dextros, Melass, Majssirap, Glycos och Sackaros)

Detta är OK att äta:
- Linser, Vild/råris, quinoa, bönor.
- Ost, grädde, mjölk, keso och yoghurt (kolla innehållsdeklaration)
- All fisk & allt kött är ok.
- Alla grönsaker utom: sötpotatis, majs & sojabönor.
- Mandlar, kokos, hasselnötter, linfrön, hampafrön, macademiafrön, pekannötter, pumpafrön, sesamfrön, pistagenötter och solrosfrön. Ej jordnötter & cashewnöter.
- Banan, gröna äpplen & grapefrukt.
- Dricka: Kokos-, mandel- och standardmjölk, kaffe, te & vatten. (osötat kaffe & té)
- Smör/Oljor: Smör, avokadoolja, kokosolja, olivolja, sesamolja och linfröolja.


Önska mig lycka till :) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Gör mig glad - lämna en kommentar ♥