Träningsupplägg kommande vecka...

För mig måste träningen vara kul, kännas givande och ge mig energi för att jag ska kunna genomföra den. Känner jag minsta uns av att "näääe, jag har ingen lust idag", så får jag ta det för vad det är. Jag måste lära mig lyssna på min kropp att när den säger stopp så är det stopp. Jag har varit duktig på att pressa mig lite för hårt på senaste tiden vilket lett till depression, prestationsångest och utmattningssymtom. I dagsläget mår jag bra, jag har tagit mig ur den tyngsta biten men har fortfarande lätt att pressa mig för hårt och känner genast igen symtomen. Jag blir trött, känner mig "tom", får panikångest, känner en krypande känsla i kroppen, får magont, huvudvärk, blir illamående osv. Då har jag pressat mig lite för hårt och måste backa ett steg. Ibland önskar man att alla någon gång känt känslan så de förstår vad man menar. Men jag är samtidigt väldigt glad för deras skull, för det är en hemsk känsla.

Men som sagt, jag mår bra nu och vet vart mina gränser går. Och träningen är i detta fall något som ger mig enormt mycket energi & glädje såhär ser mina kommande dagar ut träningsmässigt:


  • Lördag: Skön-lördag, sovmorgon, slappardag, promenad samt hemmaträning i form av hantlar, plankan, armhävningar, situps, squats...
  • Söndag: Promenad & BodyBalance. För kropp & själ. Söndagar är heliga dagar :) 
  • Måndag: Promenad + gym alt. spinning. 
  • Tisdag: Promenad + spinning alt. core. 
  • Onsdag: Promenad + gym alt. pilates
  • Torsdag: Promenad + gym alt. core
  • Fredag: Promenad +Spinning

Vä. bild (augusti): 66kg Hö. bild (Januari): 62kg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Gör mig glad - lämna en kommentar ♥