Såhär sminkade jag mig idag


Då har vi kommit till punkten där jag ska berätta lite om hur jag sminkade mig idag, tycker tyvärr att det är jätte svårt att ta kort så man ser hur sminkningen ser ut så att fånga en sminkning på bild lyckas jag aldrig med, tyvärr. Så det får duga med denna :)

1, Först och främst lägger jag en primer som kommer ifrån Lóreal i hela ansiktet.
2, Sedan använder jag mig av en foundation som fungerar som ett puder kan man säga, man använder en borste och borstar runt det i ansiktet så att man får ett jämt resultat. Min är gul medans andra är mer åt der röda hållet, vilken nyans som passar just dig kan man ta reda på genom att be någon på salong sminka dig eller helt enkelt bara fråga i butik. Märket på den kan jag inte riktigt men den är köpt på den dyrare avdelningen på kicks i alla fall. Så masserar jag ut det med fingertopparna så att jag är nöjd.
3, Nästa steg är att pudra på bronze puder, inte för mycket bara lite grand så man ser lite levande ut så här mitt i vintern. Detta applicerar jag främst på käkbenen men även i resten utav ansiktet. Bronze pudern jag använder nu kommer ifrån H&M och kostade väl ca 40:- FY MIG! Jag är mycket väl medveten om att man inte ska köpa smink därifrån men som student är det tufft när det gäller pengar.
4, Nu är det dags för ögonskugga, till vardags använder jag gärna någon skimmrande brun nyans medans jag till helgen gärna lägger på en svart sotning i kanterna av ögonlocket. Ögonskuggan duttar jag på ända upp till ögonbrynet, sen lägger jag en mörkare bruk ton vid ögonvrån.
5, Efter ögonskuggan kommer eyelinern, antingen lägger jag den längst halva fransraden (övre) eller så lägger jag den över hela. Jag upplever att eyelinern ger en mer sminkad look och att man får större ögon utav det.
6, Efter eyelinern så lägger jag på mascara, just nu använder jag vibrance även det Lóreal om jag inte minns helt fel. Mycket på övre raden, gärna flera lager, och lite grand på undre fransraden. Ögonvrån får inte glömmas!
7, Sedan använder jag av det som jag gör hela sminkningen och som jag sällan går utan nämnligen ögonbrynspenna, jag fyller i hela ögonbrynen och fixar till det med baksidan av pennan som består av en liten borste.
8, Som pricken över i:et så brukar jag lägga på lite läppglans, bara för att piffa till det lite. Dock aldrig i några störra utsvävningar när det gäller färger. :)

Sen var det klart! Inte allt för svårt om jag får säga det själv. Det som många tycker är svårt är att måla eyeliner, men med lite övning ger färdighet. Och ett annat problem som många har det är att välja färg på foundation, så ett tips till er är att testa en klick på eran hals är färgen för ljud eller för mörk? Det ser ni jätte bra där. Så det är en rekomendation. Hoppas jag har inspirerat lite i alla fall!


♥ Presentera mig själv.
♥ Mitt bästa julminne.
♥ Min största kärlek.
♥ Det här åt jag idag.
♥ Det här hade jag på mig idag.
♥ Mina syskon.
♥ Mina svaga sidor.
♥ Det här får mig att må bra.
♥ Mina föräldrar.
♥ Så sminkade jag mig idag.
♥ Öronorgasm just nu.
♥ Framtids planer.
♥ Mina intressen.
♥ Mitt favorit godis.
♥ Mina husdjur.
♥ Dagens skönhets tips.
♥ Min favoriträtt.
♥ Min tatuering & mina piercingar.
♥ Dagens blogg.
♥ Dagens hit.
♥ Dagens diss.
♥ Det här använder jag dagligen.
♥ Det här upprör mig.
♥ En utlandsresa

1 kommentar:

  1. Men tack snälla du, vad glad jag blev av din fina kommentar, passar på o önska en härlig dag!!

    SvaraRadera

Gör mig glad - lämna en kommentar ♥