Skoldag 1


















Då var man inne i en ny termin uppe i Grythyttan då. Så idag har det varit lite introduktion samt en mjuk start på Mindfulness som vi nu ska praktisera i 10 veckor. Så läser vi Tuina massage vid sidan av. Men det kommer bli kul.

Just nu beställer jag hem 2 böcker till kursen "The handbook of Chinese massage" och "Kinesisk medicin" det handlar lite om ying och yang, meridianer, akupunktur punkter och sådant roligt. Vilken tur att man fått ett lass böcker av både pappa och farfar med böcker om akupunktur, shiatsu, akupressur... Mycket intressant! Man kan säga att det har öppnats en helt ny värld i mina ögon för några år sedan skulle jag nog aldrig ens tänka tanken att läsa en sådan kurs som jag gör nu. Men som sagt kul är det :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Gör mig glad - lämna en kommentar ♥